Portret Ann Gheysen
Om te weten wie onze leden zijn en wat hen drijft, laten we elke nieuwsbrief iemand aan het woord. Deze keer is het de beurt aan mevr. Ann Gheysen, bestuurder van DBS Office Supplies en Loff maatkantoren in Waregem. Ontdek hier haar ervaringen en kijk op ergonomie.
1. Wie ben je, waar werk je, wat doe je?
Ik ben Ann Gheysen, bestuurder van de 2 firma’s DBS Office Supplies en Loff maatkantoren in Waregem. Met DBS zijn we meer dan 30 jaar actief in de wereld van kantoorproducten en leveren we over gans België. Loff maatkantoren is ons 2e luik, een perfecte aansluiting op DBS, waarbij we kantoren werkbaar beter maken op basis van 3 belangrijke pijlers: Sound – seats en space. Zo weinig mogelijke storende geluiden (sound), comfortabel zitten (seats) en werken in een ruimte die de creativiteit en de motivatie ondersteunt (space) zijn de drie zaken waar iedereen op kantoor veel belang aan hecht. Onze missie bestaat eruit om de medewerkers gelukkig te maken, door ervoor te zorgen dat alle essentiële aanpassingen gebeuren zodat ze goed en productief kunnen werken. Wij helpen de cirkel rond te maken: gelukkige medewerkers zijn gezonder, productiever en maken ook de klanten gelukkig – cruciale elementen voor het succes van iedere onderneming.
2. Hoe ben je in de ergonomiewereld terechtgekomen?
Als leverancier van kantoorproducten zag ik de afgelopen 30 jaar hoe bedrijven worstelen in hun zoektocht naar de ideale kantoorruimte. Het waren telkens de 3 bovengenoemde pijnpunten die zich herhaalden. Ergonomische producten zaten al heel lang in ons gamma, maar ze losten het probleem niet volledig op. Ik had ook al langer basis bureaustoelen in mijn assortiment, maar ik had nood aan een upgrade. Thema’s als welzijn, ergonomie en productiviteit begonnen me mateloos te boeien. Een goede bureaustoel is een heel belangrijk basisinstrument waarvan men bewust moet worden dat het een investering waard is. Je geniet er als gebruiker meer dan 10 jaar van, iedere dag opnieuw. Met een goedkope bureaustoel heb je 1 moment plezier, namelijk het ogenblik dat je betaalt. Bij ons kan je een bureaustoel ook op test krijgen, want net zoals bij een matras, voel je pas na een aantal uren het verschil.
3. Op welke realisatie op ergonomiegebied ben je het meest fier?
We kunnen op ons palmares al klinkende namen schrijven zoals Durabrik, Stad Roeselare, … maar ik heb het liever over wat mij blij stemt of gelukkig maakt. Een kleine klant is even belangrijk. Het beste moment is als we horen dat de rugklachten verdwenen zijn of de akoestiek stukken beter is en men beter werk kan verrichten. Daarvoor sta ik met veel plezier iedere dag op.
4. Wat vind je zelf een mooi voorbeeld van ergonomie (in het dagelijks leven)?
Ik vind het mooi om te zien als de kantoormedewerker tot het besef komt dat hij of zij maar 1 lichaam heeft en dat hij hier moet aan werken. Bewust omgaan met het zitpatroon, oude gewoontes doorbreken, gezonder leven, sporten, bewegen en gezond eten. En dan vooral de doorzetting om het te blijven doen. Dit zal in de toekomst alsmaar belangrijker worden, zeker door het toenemend telewerk. Mensen zijn niet gemaakt om te zitten, maar om te bewegen.
5. Wat zijn je toekomstplannen in de ergonomie?
In de eerste plaats onze missie en visie verder uitwerken, finetunen en waar nodig bijsturen. Wij volgen alle trends op de voet op, wat in tijden zoals nu heel belangrijk is. Zowel voor de thuiswerkers als voor de mensen op kantoor bedenken we verschillende pistes om productief maar vooral gezond te kunnen werken.